woensdag 7 maart 2018

Controle oogarts

Vandaag een afspraak bij het spoedspreekuur van de polikliniek Oogheelkunde van het VUmc.

Met mijn ogen gaat het nog steeds niet goed, erg wazig zicht en zeer gevoelig voor allerlei vormen van licht. Het enige wat iets verbeterd is dat de ogen minder droog zijn, maar de oogarts was het daar niet mee eens nadat hij mijn ogen had onderzocht. Ik moet nog meer druppelen en door de aanhoudende Graft versus Host (GvH) krijg ik weer andere oogdruppels, namelijk Ciclosporine oogdruppels 0,05 mg/ml. Voor deze druppels moet toestemming gevraagd worden bij de zorgverzekeraar omdat deze nog in een experimentele fase zitten en ook nog niet geregistreerd zijn (Ciclosporine-oogdruppels zijn in Nederland niet als geregistreerd handelsproduct verkrijgbaar).

Ondertussen heb ik het helemaal gehad, ik wil weer normaal mijn ogen kunnen gebruiken, met en zonder bril. Op 30 april weer terug voor controle.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten