maandag 1 juni 2015

Beenmergonderzoek nr 8

Vandaag, maandag 1 juni weer een afspraak op de polikliniek Hematologie van het VUmc voor bloedonderzoek, gesprek en een beenmergonderzoek met de internist/hematoloog dr Ellen Meijer.

Het bloedprikken ging deze keer weer in één keer goed. De uitslagen van het bloedonderzoek zijn goed (Hb 8.8, Trombocyten 204 en de Leukocyten 6.4). De uitslag van de leverfunctie (ALAT) was 59, twee weken geleden nog 69.
Omdat ik de afgelopen week een aantal keren hevige buikpijn heb gehad, toch maar een pijnstiller (Oxycodon) gevraagd voor zo nodig mocht ik er weer last van hebben. Naast de huid heb ik waarschijnlijk ook af en toe een reactie van GvH in mijn buik/darmen.

Het beenmergonderzoek ging deze keer soepel en snel. Vandaag werd mijn linker bekken gebruikt voor de beenmergpunctie, dat betekent dat ik dan op mijn rechterkant in een foetushouding lig. Op deze kant kan ik mij ook beter ontspannen. De vorige keer lag ik op mijn linkerkant.
Ik zal in totaal nog 4 beenmergonderzoeken moeten ondergaan. Over zes of acht weken, in september en december en volgend jaar juni.


UPDATE: 3 juni 2015

Vandaag kreeg ik een mail van dr Ellen Meijer met één van de uitslagen van het beenmergonderzoek.
De uitslag van de gevoelige speciale bepaling MRD is negatief. Dat is een positieve uitslag, mooier kan niet. Daar ben ik wel erg blij mee. Deze keer gelukkig geen last van nabloedingen en pijn gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten