vrijdag 24 april 2015

Bloedprikken en uitslag en gesprek

Vandaag, vrijdag 24 april weer een afspraak op de polikliniek Hematologie van het VU medisch centrum met dr Ellen Meijer.

Ik had me in de tijd vergist en was veel te vroeg aanwezig. Gekke gewaarwording dat je als enige in de luxe wachtruimte zolang moet wachten tot je aan de beurt ben, na 1 uur en 45 minuten wachten was ik aan de beurt. Op de vrijdag is er geen reguliere dienstrooster wat betreft de internisten/hematologen. Je komt er alleen maar als het echt nodig is i.v.m uitslagen van het bloedonderzoek.
Dr Meijer had goed nieuws, de leverfunctie was iets verbeterd (ALAT is nu 152, was afgelopen maandag 185). Dat betekent dat ik niet met een Prednison kuur hoeft te beginnen. De Graft versus Host is in milde mate aanwezig, maar gelukkig hoeven er geen ingrijpende maatregelingen getroffen te worden. Wel moet ik mijn huid goed in de gaten houden wat betreft verkleuringen en vlekjes.

De uitslag van de beenmergonderzoek was ook bekend. De resultaten op het onderzoek van de Citogenetica is normaal, het defect op chromosoom nr 13 is niet meer detecteerbaar. De donorcellen hebben dus tot nu toe goed werk geleverd, daar ben ik erg blij mee. Later dit jaar volgt er ook nog een onderzoek betreffende de mProt follow-up en het IgM, hopelijk is dit dan ook verbeterd tot normale waardes. Dit was destijds de aanleiding voor mijn polyneuropathie.

Vooruit kijkend als alles naar wens gaat dan zal er tussen traject 3 en 4 (HOVON 116) weer een beenmergonderzoek (1 juni) plaatsvinden en na het beëindigen van traject 4 ook weer een DLI (begin juli).

Mijn volgende afspraak is op maandag 4 mei.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten