maandag 19 januari 2015

Afspraak polikliniek Hematologie

Gisteren (18 januari) met ontslag en en de eerste nacht thuis slapen liep uit in een drama. Ik voelde rond 03.30 uur dat mijn lichaamstemperatuur langzaam opliep en net na vijf uur in de ochtend had ik 38.7 graden, dus koorts. Meteen het alarmnummer van de afdeling 3b hematologie gebeld en ik kon meteen langskomen. De taxi was er binnen 5 minuten en om 06.00 uur was ik weer in het ziekenhuis. Ik had sowieso een afspraak staan om 07.00 uur om via de subclavia bloed af te nemen voor de controle 08.30 uur bij dr Ellen Meijer op de polikliniek. De temperatuur was inmiddels op gelopen naar 39 graden, ik voelde me ontzettend moe en zwak. Nadat er het geplande bloed was afgenomen werden er ook nog twee bloed-kweken afgenomen voor nader onderzoek op bacterie, infectie of virussen. Verder ook de gebruikelijke controles, bloeddruk, polsslag en saturatie. De pols was aan de hoge kant 106 slagen per minuut en saturatie was 97 %. Daarna werd er voor de zekerheid ook nog een longfoto gemaakt. Vandaar uit werd ik met een rolstoel binnendoor naar de polikliniek aan de overkant gebracht. Ondertussen was het 07.30 uur, ik het toen nog één lekker in een luxe ligstoel geslapen. Om 08.30 uur kwam dr Meijer mij ophalen, zo was al op de hoogte hoe het mij de laatste uren was vergaan. De bloedwaardes waren okee, ze blijven maar stijgen, misschien wel te snel was de conclusie van de dokter. De leuko's waren afgelopen zaterdag 1.7 en nu 3.7, dat zijn wel hele grote sprongen. Zelf kon ik me daarbij niks voorstellen dat dit de reden voor de koorts was, misschien was mijn ontslag toch iets te vroeg en had ik nog een paar dagen langer in het ziekenhuis moeten blijven.

Nadat ik klaar was bij de polikliniek Hematologie moest ik weer terug naar het ziekenhuis, daar werd de lijn (subclavia) verwijderd en ik had ook nog geen recepten voor de medicatie thuis. Bij het ontslag kreeg ik voor 24 uur pillen mee en dr Meijer zou (vandaag maandag 19 januari) op de poli de recepten uitschrijven. Zij vertelde dat de dienstdoende arts van de afdeling dit had moeten doen bij het ontslag. Ik kreeg weer voor een aantal dagen medicatie mee en de recepten zouden ze naar de apotheek faxen, deze kon ik dan de volgende dag ophalen. De koorts was inmiddels weer gezakt en ik kon weer naar huis. Zo tegen 12.00 was ik weer thuis en ik voelde me alweer een stuk beter als vanochtend.In de middag nog aangepast vervoer geregeld bij Wmo van de gemeente Amsterdam. Ik mag niet met het openbaar vervoer reizen en ook niet met taxibusjes vol met mensen. Vanwege de stamceltransplantatie en de weerstand mag ik alleen in een taxi reizen met chauffeur en geen andere passagiers. De mevrouw van Wmo kende gelukkig meer van dit soort dergelijke situaties en zou vandaag nog de papieren en het nieuwe pasje klaarmaken en versturen. Ik zal wel nog een uitnodiging krijgen van de Mo-zaak om mijn indicatie verder toe te lichten om definitief de aanvraag positief af te ronden.


UPDATE: woensdag 21 en donderdag 22 januari 2015

Woensdag was ik vanaf het moment 's ochtends nog erg moe en kon maar niet echt wakker worden, zoals altijd neen ik bij het wakker worden de temperatuur op, deze was 37.9, dat beloofde weinig goed. De hele ochtend een beetje weg liggen dommelen op de bank. Om 12.00 was de temperatuur 38.3, daarna ben ik in een diepe slaap gevallen en tegen 16.00 uur werd ik weer wakker met een temperatuur van 38.5, reden om weer het ziekenhuis te bellen. Ik werd door verbonden met dr Otto Visser, hij kent mij goed en ik hem ook. Hij vertelde dat uit de bloed-kweken niks bijzonders is uit gekomen, dus geen gekke bacteriën, infecties of virussen. Hij ging nog een hele vragenlijst af waarop mijn antwoord telkens nee was. Hij vertelde als de temperatuur zou stijgen naar 39.0 graden, dat ik dat contact moet opnemen en langs moet komen. Tegen de avond was mijn temperatuur weer gezakt, wat nu weer de reden was is mij nog steeds niet duidelijk.

De volgende dag (donderdag 22 januari) gebeld naar de apotheek van de polikliniek van het VUmc. Daar bleek dat ze geen recepten hadden ontvangen van mijn opnamen op afdeling 3b Hematologie. Voor de zekerheid ook mijn eigen apotheek de Schinkel gebeld, ook daar was niks bekend. Daarna maar weer met afdeling 3b gebeld om het hele verhaal nog eens uit te leggen, na even zoeken bleken ze daar nog in het bakje niet verzonden faxen te liggen. de secretaresse heeft toen alsnog alle recepten naar de apotheek van de polikliniek gefaxt. Gelukkig was het voor 14.00 uur, dan wordt het nog dezelfde middag verwerkt. Ik heb toen nog even met de apotheek gebeld of de recepten waren binnengekomen, en het antwoord was ja. Ik kon ze na 15.15 uur ophalen. Samen met mijn bovenbuurvrouw zijn we rond drie uur naar de apotheek van de polikliniek gereden en om 15.45 uur was ik eindelijk klaar en konden we weer naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten