donderdag 29 januari 2015

Afspraak Akzi, polikliniek Hematologie - VUmc

Ik ben blij met AOV van Transvision, zo komen tot nu toe mij altijd op de afgesproken tijd ophalen, ze nemen de kortste/snelste route van mijn huis naar de polikliniek van het VUmc. Meestal ben ik er binnen tien minuten en hoef ik me niet te haasten bij aankomst. Ik reis voorlopig met mijn krukken, deze bieden voldoende ondersteuning bij het lopen.

Ik was nog nooit bij de Akzi op de vierde etage van receptie W, Hematologie geweest. Het leek erg veel op de dagbehandeling van de vijfde etage. Op nog één patiënt na waren we de enigen. Het was wel weer lang wachten voordat er een dokter kwam. Het waren dus niet meerdere artsen, maar wel een die ik nog goed ken van mijn opname op afdeling 3b Hematologie van het ziekenhuis aan de overkant. Zij was toen een tijdje zaalarts en nu doorgeschoven naar de polikliniek vanwege haar opleiding tot hematoloog.
Ik moest mijn bovenkleding uittrekken en mijn broek laten zakken om de liezen en bovenbenen te bekijken. Zij kon natuurlijk geen inschatting maken hoeveel het in een dag was verergerd. Ze zag wel dat de roodheid, vlekjes en bultjes behoorlijk aanwezig waren over bijna mijn hele lichaam. Conclusie, een duidelijk een beginnende Graft versus Host (GvH). De bedoeling was om nu te beginnen met een stootkuur van 7 dagen Prednison, 100 mg per dag. Ook het insmeren met triamcinolonacetonide 0,1% crème moest nu twee maal daags dun gebeuren. Ook kreeg ik nog een tip dat ik volgende week maandag bij het bloedprikken nog geen ciclosporine (medicatie tegen de afstoting) van te voren moet innemen vanwege de bloedspiegel, deze is dan te hoog en kunnen dan niet de echte bloedspiegel bepalen. Waarschijnlijk moet mijn dosering worden aangepast. Nadat ik weer een aantal recepten had meegekregen kon ik weer aansluiten bij de apotheek van de polikliniek van het VUmc. Daar wordt ik altijd goed geholpen, ze stellen altijd vragen of ik bekent ben met het medicijnen en vertellen over de bijwerkingen en ook vaak de invloed op de leverfuncties.

Volgende week maandag weer een nieuwe afspraak op de polikliniek hematologie bij dr Meijer, ik ben benieuwd naar het effect van de prednison en de crème.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten