donderdag 11 september 2014

Bloedtransfusie - VUmc

Vandaag, donderdag 11 september 2014 (dertien jaar na 9/11) moest ik me om half negen melden bij de dagbehandeling Hematologie van het VUmc voor een bloed transfusie.

Er was een bed voor mij gereserveerd en een verpleegkundige bracht met een beetje hulp van mij het infuus aan. Het prikken ging goed omdat ik precies weet welke plekjes op mijn pols goed zijn voor het aanprikken van een infuus.
Ik kreeg in totaal 3 zakken bloed van 300 ml, elke zak zou in anderhalf uur moeten inlopen. Zo tegen 14.00 uur zou ik dan helemaal klaar zijn.

Tijdens het inlopen van de eerste zak bloed kwam dr Otto Visser even langs. Hij had geen goed nieuws en vertelde dat de eerste resultaten van het beenmergonderzoek binnen waren en dat de puzzelstukjes nu op zijn plek vielen. Een voorlopige diagnose geef aan dat ik MDS en Leukemie heb. Iets wat ik zelf al vermoede en rekening mee had gehouden, met mijn lever was niks ernstig mee aan de hand, daar was ik wel blij me omdat ik daar de afgelopen tijd erg veel zorgen om maakte. Volgende week woensdag 17 september wil hij me weer spreken i.p.v 24 september. Hij vroeg om iemand mee te nemen omdat het een zwaar gesprek zou worden, ook heeft hij dan de definitieve diagnose omdat er nogal wat varianten zijn. Het klinkt allemaal niet goed.

Het enige pluspuntje van vandaag is dat ik door het nieuwe bloed minder benauwd ben en meer energie heb. Ik ben wel benieuwd voor hoelang.
Vandaag eens kijken wie van mijn vriendinnen in aanmerking komt om woensdag a.s met mij mee te gaan voor het gesprek en het plan van aanpak. In mijn vrienden en kennissenkring zijn ondertussen heel wat mensen die zelf met kanker zijn geconfronteerd of helemaal niks met ziekenhuizen hebben.

Wordt vervolgd.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten