donderdag 14 augustus 2014

Reumatologie - VUmc

Vandaag donderdag 14 augustus 2014 heb ik om 11.15 uur een afspraak met dr van der Laken, reumatoloog bij de polikliniek Reumatologie van het VUmc in Amsterdam.

Het duurde even voordat ik aan de beurt was, de afspraken voor me liepen behoorlijk uit. Na ruim een half uur wachten werd ik op gehaald door dr van der Laken, ze is een vrouwelijk reumatoloog. Na een korte kennismaking besprak ze de uitslagen van het aanvullende bloedonderzoek van 23 juli jl. Het Hb, Ht en de Trombo's waren weer verder gedaald. De bezinking was ook nog steeds te hoog. Verder was het bloedonderzoek van de lever, nieren en schildklier in orde, geen afwijkingen.

Na een hele lange vragenlijst te hebben afgewerkt ging ze me lichamelijk onderzoeken. Elk botje en gewricht kwam aan de beurt. Na afloop concludeerde zij dat ik voor 99 % geen reuma heb, wel voelde ze dat enkele pezen ontstoken zijn en de aanwezigheid van artrose in de kniegewrichten. Om dat ene procentje uit te sluiten moet ik nog een extra aanvullend bloedonderzoek ondergaan. Ook moest ik een longfoto laten maken en röntgenfoto’s van mijn handen en voeten. Op 28 augustus gaat ze de uitslag van het onderzoek telefonisch met mij bespreken, verder gaat ze me terugverwijzen naar de hematoloog voor een beenmergonderzoek om te kijken wat de oorzaak is. Ik vroeg aan haar of ze er spoed achter wil zetten en zo snel mogelijk contact wil opnemen met mijn hematoloog voor vervolg afspraken betreffende het beenmergonderzoek. Wordt vervolgd.


UPDATE: 20 augustus 2014

Vandaag toch maar even telefonisch geïnformeerd bij de polikliniek Hematologie of mijn verzoek om zo snel mogelijk een afspraak te maken voor het beenmergonderzoek via de reumatoloog is binnengekomen, niet dus! Dokter Otto Visser is met vakantie en ik weet niet af hij bericht heeft gehad van de reumatoloog, dr van der Laken.
Ik baal behoorlijk en maak me zorgen. Ik wil gewoon van iemand horen of het kwaad kan en wat de gevolgen zijn van een te laag Hb, Ht en Trombocyten! Ondertussen ben ik bij een kleine inspanning al buiten adem en erg moe.
Op maandag 25 augustus om 14.15 uur kan ik bij dr Clara Klerk terecht. Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten