maandag 25 augustus 2014

Afspraak Hematologie - VUmc

Vandaag maandag 25 augustus 2014 heb ik een afspraak met dr Clara Klerk op de polikliniek Hematologie van het VUmc.

Deze dokter is nog niet op de hoogte van mijn huidige situatie, dus weer mijn verhaal verteld en hoe ik me voel, wanneer het begonnen is en alles wat er in de tussentijd is bijgekomen. De dokter heeft me nog lichamelijk onderzocht, lymfeklieren waren goed, alleen hou ik een beetje vocht vast in de onderbenen en er is veel vocht in mijn buik (dat kan kloppen, ik ben de laatste maanden heel veel aangekomen). De milt en lever vertoonde geen afwijkingen. Verder weer bloed laten prikken voor onderzoek en een afspraak gemaakt voor een echo abdomen van de buik a.s. donderdagochtend. Dan moet ik me nuchter melden in het ziekenhuis van het VUmc aan de overkant van de polikliniek.

Ondertussen zijn er al heel wat mogelijkheden uitgesloten, maar de oorzaak van het te laag Hemoglobine (Hb), Hematocriet (Ht) en de Trombo's (Trombocyten/bloedplaatjes) is nog niet gevonden. De benauwdheid bij inspanning komt volgens de dokter waarschijnlijk door het vocht in de buik. Zelf heb ik daar mijn twijfels over dat dit de (enige) reden is van mijn benauwdheid. Ik merk namelijk ook dat ik ook geen kracht meer heb in mijn benen bij het traplopen, fietsen enz, ik loop ook weer met krukken omdat door de krachtvermindering mijn balans ontregelt is.

Dokter Klerk gaat mij vandaag nog de uitslag van het bloedonderzoek telefonisch doorgeven. Mocht de waardes weer verder gedaald zijn overweegt ze een beenmergonderzoek. Dit in samenspraak met mijn vaste dokter als deze volgende week terug is met vakantie. Op 10 september heb ik weer een afspraak, maar deze kan de komende week nog gewijzigd worden n.a.v. het buikonderzoek en nog wat uitslagen van het bloedonderzoek.


UPDATE:

De dokter heeft me gebeld over de uitslag van het bloedonderzoek. Het Hb, Ht en trombocyten waren weer ietsjes gedaald, ze gaat met dr Otto Visser overleggen voor een beenmergonderzoek, in principe op 10 september.

Wordt vervolgd,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten