maandag 14 juli 2014

Afspraak Neurologie - VUmc

Vandaag, maandag 14 juli 2014 heb ik een afspraak met dr M. Visser, neurologe van de afdeling Neurologie van het VUmc in Amsterdam.

Ik heb er wel eens eerder over geschreven, kramp in de handen, voeten en benen, en het bijten op de binnenkant van je wang en lip tijdens het eten. Vandaag deze vervelende zaken maar weer eens met de neuroloog besproken. Deze verschijnsels hebben niks met de polyneuropathie te maken, wat de oorzaak dan wel is, weet men niet.
De neuroloog gaat een afspraak maken met de logopedie van de neurologie. Voor de kramp krijg ik magnesiumhydroxide kauwtabletten. Over een maand belt de neurologe mij terug voor een evaluatie. Wordt vervolgd.


UPDATE: 22-8-2014

Vandaag een telefonisch evaluatie betreffende de magnesiumhydroxide kauwtabletten met dr M. Visser.

Bij het afhalen van het recept bij de apotheek van het VUmc op 14 juli vroeg de apotheker waarvoor het was. Ik vertelde dat het voor de kramp in de handen, voeten en benen was. De apotheker vertelde dat magnesiumhydroxide meer voor krampen in de buik/darmen is en niet zo zeer voor de spieren. Daarvoor kun je het beste magnesiumcitraat nemen. Magnesiumhydroxide en magnesiumcitraat wordt NIET vergoed door de Zorgverzekeraar, je moet het dus zelf betalen, nou lekker dan.

Ik moet zeggen dat de magnesiumhydroxide kauwtabletten nauwelijks effect hadden op de kramp in mijn handen, voeten en benen, ik heb er nog steeds last van, weliswaar ietsje pietsje minder hevig. Waar ik wel veel meer last van had was van winderigheid, erg vervelend moet ik zeggen.

Dr M. Visser was via mijn patientengegevens van het VUmc alreeds op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom de bloedonderzoeken en verdere afspraken. Wat de krampen betreft, ga ik deze keer de magnesiumcitraat in drankvorm uitproberen. De dokter laat een recept achter bij de balie omdat ik a.s maandag toch weer op de polikliniek van het VUmc moet zijn. Ik zal dan ook weer een telefonische afspraak met haar inplannen om over een maand de resultaten te evalueren. Hopelijk heb ik nu wel baat bij het gebruik van magnesiumcitraat wat de krampen betreft.

Wordt weer vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten