woensdag 23 juli 2014

Afspraak Hematologie - VUmc

Vandaag woensdag 23 juli 2014 heb ik een afspraak (bloedprikken en gesprek) bij de Polikliniek Hematologie van het VUmc. Drie weken geleden bloed laten prikken en vandaag de uitslag.

De internist hematoloog dr Otto Visser vroeg hoe het met me gaat en hoe ik me voel. Dit is de bekende vraag als het bloedonderzoek niet goed is. Ik vertelde dat ik de laatste tijd snel moe ben en dat ik pijn in mijn gewrichten heb. De dokter vertelde dat dit de verklaring is waarom er behoorlijke afwijkingen in mijn bloed zit.
Het Hemoglobine (Hb), Hematocriet (Ht) en de Trombo's (Trombocyten/bloedplaatjes) waren gedaald en te laag. Ook was de bezinking erg hoog. De dokter vertelde dat er waarschijnlijk een behoorlijke ontsteking in mijn lichaam gaande is. Door de pijn in mijn gewrichten kon dit wel eens met reuma te maken hebben.

Voor de zekerheid moest ik nog meer bloed laten prikken voor een aanvullend onderzoek. Ook kreeg ik een verwijzing mee voor de reumatoloog.
Ik baalde behoorlijk dat mijn bloed niet in orde is. Mijn vader had ook reuma en het kan dus erfelijk zijn. Dokter Otto Visser gaat me op 3 september terug bellen om te kijken wat er allemaal gaande is.
Bij de receptie van Reumatologie in het VUmc een afspraak gemaakt voor 14 augustus. Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten