woensdag 26 maart 2014

Controle Hematologie VUmc

Vandaag woensdag 26 maart 2014 een dag na terugkomst in Nederland, afspraak (bloedprikken en gesprek) bij de Polikliniek Hematologie van het VUmc.
Het bloed prikken ging vandaag in een keer goed, als je maar even de tijd neemt en geduld heb.

Drie kwartier later werd ik opgehaald door dr Otto Visser voor een gesprek en de (voorlopige) resultaten van het bloedonderzoek. Hij was erg tevreden met de uitslag. Ook gezien hoe mijn situatie in 2010/2011 was, toen kwam ik in de rolstoel naar de afspraken en behandeling. Daarna van de rolstoel naar de krukken, en nu loop ik zonder hulpmiddelen. Weliswaar niet perfect, maar wel een hele verbetering.

De leuco's waren weer iets gestegen van 4.8 naar 5.5 en de rest van de uitslagen waren ongeveer gelijk gebleven. De uitslag van het M-proteïne (IgM) volgt nog over 3 weken, mocht deze toch sterk afwijken dan krijg ik daar bericht over. Afgesproken geen bericht is goed bericht.
De dokter was tevreden en ik ben ook tevreden, het ziet er allemaal nog steeds stabiel uit.
De vier maandelijkse check-up blijft gehandhaafd, op woensdag 23 juli heb ik weer de volgende afspraak.

Voorlopig kan ik concluderen dat mijn verblijf in een tropisch klimaat geen nadelige invloed of gevolgen heeft op mijn gezondheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten