woensdag 7 augustus 2013

Controle Hematologie - VUmc

Vandaag, 7 augustus 2013 weer op controle voor de 4 maandelijkse check-up van het bloed bij de Polikliniek Hematologie van het VUmc.

Het bloed prikken ging vandaag in twee keer goed. Bij de eerste poging werd een mooie ader om zeep geholpen door ondeskundigheid. Ik heb toen om iemand anders gevraagd. Degene die mij het beste kan prikken was gelukkig aanwezig. Haar poging werd meteen beloond. Vandaag 6 buisjes bloed en deze waren in een mum van tijd gevuld.

Drie kwartier later werd ik opgehaald door dr Otto Visser voor een gesprek en de resultaten van het bloedonderzoek. Hij was erg tevreden met de uitslag. Het IgM was weer ietsjes gedaald. Ik zit nu op 4.3 (uitslag van 10 april) en ruim twee jaar geleden was het nog boven de 8. Als beloning kreeg ik een print mee waarop alle resultaten te zien zijn van het IgM in een grafiek vanaf het begin tot 10 april.
De leuco's waren na een lichte daling gelukkig weer gestegen van 4.2 naar 4.6 en de rest van de uitslagen waren ongeveer gelijk gebleven. De uitslag van het M-proteïne (IgM) volgt nog, mocht deze toch sterk afwijken dan krijg ik daar bericht over.

De dokter was tevreden en ik ben ook tevreden, het ziet er stabiel uit. Over 4 maanden op 3 december terugkomen.
Bij de secretaresse nog een print gevraagd van alle uitslagen vanaf 13 december 2012 tot vandaag. Altijd leuk en interessant om te zien hoe het bloedbeeld van mij eruit ziet.

---

UPDATE: 9 september 2013

Tijdens mijn afspraak bij de neuroloog op maandag 9 september nog even mijn bloedwaardes ingezien. De uitslag van het IgM van de laatste controle was weer gestegen. Van 4.3 (10 april) naar 5.4 (7 augustus).
Het blijft dus schommelen. Ben zeer benieuwd wat de waardes in december zijn. Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten