vrijdag 12 april 2013

Voicemail bericht - Hematologie VUmc

Vanochtend vrijdag 12 april een bericht op mijn mobiel. Een arts van de afdeling Hematologie had een bericht ingesproken met het verzoek om zo snel mogelijk contact op te nemen met de afdeling. Waar ik al bang voor was, werd nu bevestigd.
Ik belde het nummer van de poli Hematologie en werd door verbonden met de arts die het voicemail bericht had ingesproken. Ze vertelde dat ze bij het bloedonderzoek wat ik had aangevraagd betreffende het aanmaken van antistoffen van de vaccinatie verleden jaar december 2012, iets had gevonden wat verder onderzoek vereist en ze wilde dat ik langs wilde komen om nog bloed te laten prikken.

Het heeft te maken met de chronisch Hepatitis C die in 2003 ontdekt is en waar ik destijds voor behandeld ben. Het klinkt niet allemaal erg vrolijk. De behandeling was toen erg zwaar, 26 weken lang elke week Interferon spuiten en dagelijks twee maal drie tabletten Rebetol slikken. Daarnaast nog elke week bloed laten prikken.
Ik moet er niet aandenken dat dit weer op het programma staat, en vraag me af of mijn lichaam dat wel aankan gezien de lage weerstand. Dit verklaard misschien ook waarom bepaalde bloedwaardes het afgelopen jaar zijn gedaald.

Vijftien minuten na het telefoontje was ik bij de poli Hematologie van het VUmc. Het is voor mij een voordeel dat ik dichtbij het VU medisch centrum woon. Het formulier lag al klaar bij de receptie en kon meteen geprikt worden. Gelukkig ging dat in één keer goed.
Volgende week krijg ik de uitslag te horen en zal me indien de uitslag niet goed is weer moeten melden voor een gesprek.
Wordt vervolgd.

---

UPDATE: 26 april 2013
Vandaag een telefonische afspraak over de uitslag van het aanvullend bloedonderzoek.
Uit het onderzoek is niet gebleken dat mijn chronische Hepatitis C Virus actief is.
De PCR testte negatief, daar ben ik wel erg blij om. Ik moet er niet aan denken dat ik weer een kuur van een half jaar moet ondergaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten