woensdag 10 april 2013

Controle Hematologie - VUmc

Vandaag woensdag 10 april weer een afspraak bij de afdeling Hematologie van het VUmc.
Het bloed prikken ging gelukkig in één keer goed. Ik vind het vervelend als er meerdere keren geprikt moet worden door verschillende personen.

Na drie kwartier moest ik bij de arts komen. Deze keer een co assistent in opleiding. De resultaten van het bloedonderzoek lieten weer heel veel zien. Het IgM was bij de laatste controle in december ietsjes gezakt van 6.3 (8-8-2012) naar 5.2 (13-12-2012) nadat het over heel 2012 lichtelijk was gestegen. Dat is goed nieuws, ik begon me al zorgen te maken toen ik in december een grafiek voor mijn neus kreeg met een stijgende lijn.
Wat minder mooi was om te zien is dat de leuco's van 5.1 naar 4.2 gedaald waren. Ook het Hb en de trombo's waren deze keer weer gedaald in hun waardes. Ze vallen alle drie nog binnen de veilige marge, maar toch. Ik vraag me dan af wat de oorzaak is. De uitslag van Mpro-Band1 volgt nog, mocht deze sterk afwijken dan krijg ik daar bericht over.

Ook ben ik deze keer geprikt op de aanmaak van antistoffen betreffende de vaccinaties (hepatitis A en DTP) van vorig jaar. Ik ben benieuwd of mijn lichaam wel voldoende antistoffen aanmaakt. Ik moet namelijk in juni terug naar de GGD voor een 2de vaccinatie van hepatitis A. De uitslag van dit onderzoek is pas over een week bekend. Ook daar krijg ik bericht van mocht het resultaat van het onderzoek afwijkend zijn.
Na afloop van het gesprek kreeg ik het overzicht van alle bloedonderzoeken van de afgelopen twee jaar per email toegestuurd.

Ik kan nog niet echt een conclusie trekken of mijn verblijf afgelopen winter in Thailand met een tropisch klimaat wel of niet goed voor mijn gezondheid is geweest. Op 7 augustus heb ik weer een nieuwe afspraak en dan weet ik misschien het antwoord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten