vrijdag 17 september 2010

Neurologie - VUmc

Vandaag 17 september 2010 heb ik een afspraak voor een onderzoek bij de neuroloog dr. Marieke Visser, op de polikliniek Neurologie van het VUmc in Amsterdam.
De aanleiding is dat ik een tijdje geleden merkte dat ik niet meer op mijn tenen kon staan, ook vaak vallen doordat ik uit evenwicht raakt, een vreemd gevoel onder mijn voeten en gevoelloze tenen.

---

De uitkomst van het onderzoek is Polyneuropathie en in mijn geval al in een vrij ernstig stadium wat mijn voeten betreft. Mijn handen zijn gelukkig nog goed. De komende tijd zal er verder onderzoek worden gedaan naar de oorzaak, te beginnen vandaag met bloedprikken en op 1 oktober met een EMG (elektro-myo-gram).

Het was wel even schrikken en bij thuiskomst ben ik meteen gaan zoeken op internet wat deze ziekte precies inhoud. Het is een ongeneselijke ziekte die nauwelijks te behandelen is als men de onderliggende oorzaak niet weet. Ik heb besloten om vandaag deze blog te maken om zo verslag te doen van alle ontwikkelingen in de toekomst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten